Chcem prispieť
Chcem prispieť
CHCEM PRISPIEŤ

UNICEF ukáže skutočný
význam vzdelávania detí počas krízy

Multimediálne materiály: 

http://weshare.unicef.org/Package/2AMZIFZ3CJN

http://weshare.unicef.org/Package/2AM4080ZGVFH

http://weshare.unicef.org/Package/2AMZIFZBBMM

 

Aj v oblastiach zasiahnutých krízou je vzdelávanie detí dôležité, chce na to poukázať aktuálna spoločná kampaň UNICEF a EÚ. V siedmich európskych krajinách spustili v pondelok 16. mája kampaň s názvom #EmergencyLessons, na Slovensku ju oficiálne odštartovali dnes v Bratislave ambasádori projektu. UNICEF si za tváre kampane zvolil tanečníka Jara Bekra, ktorý je vyslancom dobrej vôle UNICEF, ako aj influencera a mladého ambasádora Sama Majdeka z portálu refresher.sk, ktorý sa bude prihovárať mladým ľuďom prostredníctvom sociálnych sietí.

„Vzdelanie je kľúčové pre všetky deti. Škola je pre ne v mnohom rovnako dôležitá ako rodina. Ja som vo veku týchto detí rozmýšľal nad tým, či ísť hrať futbal alebo hokej, oni riešia veci, nad ktorými by deti nemali vôbec rozmýšľať. Zaslúžia si, aby sa ich život vrátil čím skôr do normálu,“ vyhlásil ambasádor Jaro Bekr. Súhlasí s ním aj influencer kampane. „Bez vzdelania by som prišiel nielen o mnoho dôležitých vedomostí, ale aj o príležitosť byť tým, kým som. Vďaka škole som spoznal svet aj ľudí, bez ktorých si už život neviem predstaviť. Táto kampaň mi v mnohom otvorila oči a teším sa, že som jej súčasťou,“ dodal Samo Majdek. Vzdelávanie je pre dieťa kľúčové. Je preň rovnako dôležité ako napríklad výživa či lieky. Európska komisia v súčasnosti venuje vzdelávaniu v kríze 4% z celkového humanitárneho rozpočtu EÚ, ide o najmenej financovanú humanitárnu oblasť. Globálne sa len 2% fondov z humanitárnych zbierok použijú na vzdelanie. „Vzdelanie zachraňuje deťom v krízových oblastiach život. Škola pre nich predstavuje útočisko, pocit bezpečia a  istoty, ktorú potrebujú,“ vysvetlila projektová manažérka UNICEF Monika Sasaráková. Kampaň odštartovalo prvé video priamo z krízových oblastí, slovenskú verziu aj s Jarom Bekrom nájdete na www.sk.emergencylessons.eu 

UNICEF a EÚ nazvli projekt ako #Emergency Lessons a chce ním prostredníctvom sociálnych sietí osloviť mladých ľudí vo veku 13 až 25 rokov. Projekt bude prebiehať v siedmich európskych a siedmich partnerských krajinách zasiahnutých krízou. Cieľom kampane je poukázať na rozdiely vo vnímaní školy a vzdelávania u mladých Európanov a u detí žijúcich v krízových krajinách. Pre Slovensko je partnerskou krajinou Ukrajina, ktorá je mu najbližšia geograficky. Zatiaľ čo na Slovensku vnímajú deti školu ako niečo nudné a samozrejmé, pre ukrajinské deti predstavuje škola bezpečné miesto a priestor, kde dokážu zabudnúť na hrôzy, ktoré museli prežiť počas konfliktu.

Tieto oblasti nedávno navštívil aj britský herec Orlando Bloom, ako vyslanec dobrej vôle Detského fondu OSN (UNICEF). Herec sa stretol s deťmi, ktoré trpia následkami konfliktu. „Stretol som deti ako jedenásťročnú Lianu, ktorá sa skrývala v pivnici školy takmer dva týždne, v mrazivom počasí, bez svetla a vykurovania. Strely zatiaľ devastovali triedu nad ňou," povedal Bloom po návšteve. Aktuálna kampaň Emergency Lessons bude prebiehať od mája do decembra a jej súčasťou bude aj návšteva slovenského tímu v oblastiach Ukrajiny, ktoré boli zasiahnuté konfliktom.

 

www.sk.emergencylessons.eu

Každé dieťa
si zaslúži
detstvo,
budúcnosť,
nádej...

PREČÍTAJTE SI VIAC

© UNICEF/UNI287192/Dicko
celý článok

VIDEO: Zázračná arašidová pasta